Un viatge barroc per Europa

alegoria_de_la_fortuna_y_la_virtud_-_peter_paul_rubens

No podríem trobar un repertori millor que el d’aquest programa per il·lustrar la música per a la qual es va concebre l’orgue Metzler de Poblet, que és en sí mateix una síntesi interregional dels orgues que existien a l’Europa del Barroc.

El viatge que ens proposa Imbruno comença a l’Anglaterra de Byrd, amb aires de dansa, per recordar un dels més grans compositors per a tecla que han donat les Illes Britàniques. D’allà passem a Espanya, amb Pablo Bruna, conegut com el ciego de Daroca (Saragossa), un dels millors mestres del moment.

A Alemanya, Fischer recull la influència francesa de Lully i obre les portes a una generació que va revolucionar l’orgue i el va dotar d’un repertori que encara avui es considera un dels cims de la música per a aquest instrument. Böhm és ben conegut per la seva influència sobre Bach, i Bruhns va assolir un notable prestigi com a organista i com a compositor en la seva època.

El programa el culminen Bach i Marais. Del primer escoltarem una de les transcripcions per a orgue que va fer a partir d’obres per a orquestra i instruments solistes d’Antonio Vivaldi. El resultat té tota l’energia del geni italià, a la qual es suma l’habilitat del mestre alemany com a compositor i transcriptor.

Tanca el concert Marin Marais, amb les Symphonies d’Alcione, una selecció de fragments de la tragédie en musique que li va donar fama a tota Europa.

 

22 octubre 2016

MATTEO IMBRUNO

 

PROGRAMA

_____________

 

Un viatge barroc a través d’Europa
William BYRD

(1543-1623)

The Queenes Alman
Pablo BRUNA
(1611-1679)
Tiento de medio registro de mano derecha de primo tono
Johann Caspar Ferdinand FISCHER

(1670 -1746)

Chaconne in F

 

Nicolaus BRUHNS

(1665-1696)

Praeludium in G

 

Antonio VIVALDI  

(1678-1741)

Concerto in C RV 265 (Transc.: J.S. Bach)

Allegro – Largo – Allegro

 

Georg BÖHM 

(1661-1733)

Vater unser im Himmelreich

 

Johann Sebastian BACH 

(1685-1750)

Fuga sopra il Magnificat, BWV 733

Wer nur den lieben Gott läßt walten, BWV 691

 

Marin MARAIS

(1656 -1728)

De «Symphonies d’Alcione» (Transc.: Henk Verhoef)

Ouverture

Air des faunes et driades

Marche en rondeau

Bourée

Prélude

Marche et airs pour les matelots

Ritournelle

Chaconne pour les Tritons

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.